RODZICE

W związku z tym, iż Nasza Szkoła weszła w posiadanie dziennika elektronicznego Librus Synergia - zachęcamy Państwa, aby sobie przybliżyć możliwości i wykorzystanie jakie daje nam ten portal w celu otrzymania informacji na temat dziecka (oceny, frekwencja, zachowanie i wiele innych).  Za pomocą e-dziennika można komunikować się z danym nauczycielem, wychowawcą czy dyrekcją szkoły.
Zapraszamy 
Prosimy kliknąć na wybrany baner, a strona przeniesie nas na portal internetowy Librus Synergia.

Prezentacja Firmy Librus Synergia

zapraszamy do zapoznania się z prezentacją

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z akcją:
Kampania społeczna „Mała książka - wielki człowiek” przypomina o korzyściach wynikających ze wspólnego, rodzinnego czytania już od pierwszych miesięcy życia dziecka. Została przygotowana w związku z ogólnopolską akcją „Książką połączeni”, w ramach której młodzi rodzice na oddziałach położniczych otrzymają wyjątkowe „wyprawki czytelnicze”.
Aby przenieś się na stronę Akcji prosimy kliknąć na zdjęcie lub użyć linku

Filmy instruktażowe

Strona internetowa Kampanii
Chroń Dziecko w Sieci

Broszura Chroń Dziecko w Sieci:

(broszura-chroń-dziecko-w-sieci.pdf)

Krajowy Fundusz Na Rzecz Dzieci - Poradnik

Rodzicom i nauczycielom uzdolnionych dzieci polecamy poradnik Zdolne dziecko. Pierwsza pomoc napisany przez Marię Mach i Marcina Brauna. Publikujemy go na naszej stronie jako darmowy eBook. Wkrótce stworzymy również serię poradników dla zdolnych uczniów. Maria i Marcin to dawni stypendyści Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, wieloletni aktywni członkowie stowarzyszenia. Prowadzą zajęcia na obozach dla wybitnie zdolnych i z edukacją związali swoje życie zawodowe. Maria od kilku lat kieruje biurem Funduszu, a Marcin pisze podręczniki do nauk ścisłych. Oboje mają bardzo duże doświadczenie w pracy ze zdolnymi uczniami.

Czy moje dziecko jest zdolne? Takie pytanie często zadają sobie rodzice. Jest ono jednak pytaniem źle postawionym. Nie ma bowiem specjalnych metod wychowywania dzieci zdolnych. Rodzice powinni zastanowić się raczej, co robić, aby ich dziecko rozwijało swoje uzdolnienia – te, które ma. A najlepszym sposobem jest podtrzymywanie ciekawości – przekonują autorzy poradnika.

Pobierz Plik PDF:

(zdolne-dziecko.pdf)

Więcej możecie państwo znaleźć w dziale:

Co jest wartością w wychowaniu?
Okres dorastania to bardzo ważny i trudny rozwojowo czas. Nastolatek doznaje wielu zmian, co może powodować różnorakie kryzysy, a niekiedy konflikty. Jest to moment intensywnego poszukiwania swojej tożsamości w wielu obszarach. To eksplorowanie rzeczywistości wiąże się również z zadawaniem pytań i podważaniem kwestii, które do tej pory wydawały mu się oczywiste.
Być może negowanie dotyczy również wartości, które rodzice starają się zaszczepiać dzieciom. Podważanie wartości jest próbą oceny i weryfikacji prowadzącej do ich przyjęcia lub odrzucenia. Dlatego „bunt” nie zawsze musi niepokoić, ponieważ jest najczęściej zjawiskiem rozwojowym i służącym ukształtowaniu systemu wartości młodego człowieka. Mimo ogromnego wpływu kultury masowej i rówieśników rodzic nadal pozostaje: mentorem, doradcą i oparciem, chociaż dziecko może ostentacyjnie prezentować niechęć do kontaktu lub bardzo ograniczać dostęp rodzica do swojego świata. Co zrobić z tym rozdźwiękiem? Zachowania nastolatka są często prowokacyjne i służą temu, by sprawdzić, na ile rodzicowi zależy na dziecku. W praktyce oznacza to dla rodzica, że jest poddany testowi.
Aby go zdać, najważniejsze są:
  - poświęcanie dziecku czasu i uwagi (wspólne przebywanie, rozmowy i aktywności),
  - jednoznaczna postawa (przekazywanie dziecku takich samych wartości,
  - jakie rodzic sam wyznaje, kierowanie się ustalonymi z dziećmi zasadami),
   - pozwalanie dziecku na wyrażanie własnego zdania i emocji, autentyczne zaangażowanie w sprawy dziecka (raczej pytania o to, co dziecko przeżywa, niż przepytywanie informacyjne o to, co działo się w szkole),
   - wyznaczanie dziecku obowiązków na miarę jego możliwości oraz udzielanie przywilejów proporcjonalnych do jego wieku i zaangażowania w obowiązki,
   - pozostawienie dziecku przestrzeni do własnych wyborów i prywatności, a jednocześnie towarzyszenie mu, obserwacja i dyskretne pytania dotyczące aktualnych znajomych, stylów i zainteresowań.




Copyright ©2017 Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Królowej Jadwigi w Działdowie,
Liczba odwiedzin: 106410
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem